2nd week - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Jante Hakvoort - WaarBenJij.nu 2nd week - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Jante Hakvoort - WaarBenJij.nu

2nd week

Blijf op de hoogte en volg Jante

15 September 2017 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Herinner mij er even aan dat ik niets meer zeg als het mooi weer is, na mijn blog te hebben geschreven vorige week ben ik helemaal natgeregend, dit is in de afgelopen week trouwens 4 keer gebeurd. Maar we zijn in Engeland, ik raak er vast wel aan gewend.

Ik begin hier een beetje te settelen. Cambridge is een leuke stad, waar veel te doen is. Ik kan uren rondlopen en zoveel verschillende dingen zien. Ik begin een beetje te leren waar alles is en dat is echt heel fijn, ik ben bijna door mijn bundel heen omdat ik alles opzocht op Google Maps. Ik heb ook kaarten gekregen, maar mijn kaartlezen is niet echt ontwikkeld. Ik zet gewoon elke keer mijn navigatie aan.

Ik verveel mij niet snel, en vind het dus niet erg om thuis te zitten. Mijn host-familie vindt dat ik meer mensen moet ontmoeten en geven tips hoe dat moet. Ik vind dat nog een beetje moeilijk, ik ga op Urk alleen ergens heen met iemand of ik moet er mensen kennen. Tja dat gaat hier een beetje moeilijk. Afgelopen zondag ben ik alleen naar de kerk geweest om 17 uur. En ik vond dat best een grote stap, maar als je er dan toch bent, kun je net zo goed blijven eten, dat heb ik toen ook maar gedaan. Eerste stap is dus gezet!

Door die middag naar de kerk te gaan heb ik zoveel mensen ontmoet, mensen die in de UK wonen, maar ook iemand uit Zwitserland, Duitsland en Amerika. Er zijn zelfs mensen die vinden de kerk zo goed bij zich passen dat die er elke zondag een uur voor reizen.. Ik kan mij dat niet echt voorstellen, ik ga namelijk meestal met de auto naar de kerk en het is misschien een kwartier lopen.

Ik denk elke keer het is pas mijn tweede week, ik doe het rustig aan. Heb hier nog tijd genoeg. Ik ga niet na de eerste keer hallo te hebben gezegd gelijk vragen of ze door de week willen afspreken. Als iemand dat bij mij zou doen zou ik ook denken, wat een opdringerig persoon... Dus ik doe alles op mijn tijd, maar onderneem wel stappen. Ik ga elke morgen naar de stad voor een paar uur, en 's avonds kijk ik het liefst een filmpje. Maar misschien veranderd het allemaal nog wel, wie weet...

Ik word aardig op de hoogte gehouden via Skype en WhatsApp, dus veel hoef ik niet te missen. Zo was ik afgelopen zaterdag toch een klein beetje bij het feestje van de showband. En weet ik precies hoe mijn nichtjes eruit zagen op hun trouwdag.

Mijn eerste blunder ook al meegemaakt, mijn laptop stond nog op Nederlandse tijd dus was ik een uur te vroeg bij V's school om haar op te halen. Maar beter een uur te vroeg dan te laat...

Tags: Cambridge, aupair

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Jante

Mijn leven als au pair in Cambridge, volg mij op Facebook en Instagram voor meer foto's en updates! Ik plaats alles onder de naam afterrain.

Actief sinds 21 Nov. 2017
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 7669

Voorgaande reizen:

01 September 2017 - 15 Augustus 2018

Au pair in Cambridge

Landen bezocht: