Bezoek fam. Hakvoort aan Cambridge - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Jante Hakvoort - WaarBenJij.nu Bezoek fam. Hakvoort aan Cambridge - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Jante Hakvoort - WaarBenJij.nu

Bezoek fam. Hakvoort aan Cambridge

Blijf op de hoogte en volg Jante

15 Maart 2018 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

27 februari kwamen mijn vader, moeder, Jelle, Cornelis, Theressa en Barend voor een paar dagen bij mij in Cambridge. Super gezellig natuurlijk, al liep het wel allemaal iets anders dan gepland.

27-02 haalde ik ze op vanaf het vliegveld en gingen we richting Cambridge. Na aankomst in het hotel gingen we het centrum in om wat te eten en daarna wat boodschappen doen en daarna ging ik naar mijn host family de volgende ochtend zouden we naar Londen gaan dus we konden het niet te laat maken.

28-02 Ik haalde de fam op in het hotel en zo gingen we met de bus naar het station. Daar werd ons geadviseerd alleen naar Londen te gaan als we er echt moesten zijn ivm het weer. en over de volgende dagen konden ze nog geen uitspraken doen, hou de weerberichten in de gaten zeiden ze. Dat werd dus een dagje Cambridge. We hebben eerst de winkels bekeken. En wat niet mag ontbreken tijden onze vakantie een bezoekje aan de begraafplaats. De volgende dag zouden we dan echt naar Londen.

Helaas werd het weer niet beter en bleven we ook donderdag 1-3 in Cambridge. We dronken koffie in veel te grote mokken bezochten Trinity Collage, Fritzwilliam museum, een Evensong in King's Collage Capel en liepen door heel Cambridge in de sneeuw en kou. Het was lang niet zo koud als in Oostenrijk maar als we sneeuw en kou wilden gingen we daar wel naartoe op vakantie. In Cambridge waar het bijna nooit sneeuwt verwacht je het gewoon niet.

2-3 Ook op vrijdag was het weer niet beter, volgens het nieuws was het in 35 jaar niet meer zo koud geweest...
Vrijdag ochtend begon wat minder relaxed omdat ze werden gewekt door het brandalarm. Brand op de 4de verdieping in de elektriciteit. Na ruime tijd buiten te hebben gestaan mochten ze snel naar binnen om om te kleden en spullen te pakken voor de hele dag. om 16 uur konden ze pas weer terug komen om te kijken of ze 's avonds in het hotel konden blijven.
Gelukkig kwam het allemaal goed en konden ze er 's middags weer in. 's avonds gingen we bij mijn hostfamily eten. De bus kwam niet opdagen dus liepen we in de sneeuw naar mijn huis toe. Heel leuk dat mijn ouders mijn host family nu ook heeft ontmoet, nu hebben ze er ook een beetje een beeld bij waar ik bij in huis woon. Het eten was gelukkig lekker en het was heel gezellig. Later bracht in de fam weer thuis. Toen ik weer terug kwam bij mijn host family belde mijn vader dat hun vlucht was gecanceld ivm het weer. De eerst volgende beschikbare vlucht was maandag avond. We hebben de vlucht maar gelijk geboekt en de volgende ochtend zouden we de rest wel regelen.

3-3 Zaterdag. Gelukkig konden ze in nog 2 dagen in het hotel blijven. Scheelt toch weer inpakken en gesjouw. Die zondag was er een marathon in Cambridge waardoor het druk zou zijn. Maar door de brand kon hun hotel een paar dagen geen boekingen aannemen dus, die zaten niet volgeboekt. Na alles te hebben geregeld, konden de laatste 2 dagen van de vakantie beginnen.

4-3 Zondag. Een rustige dag waar ik 's morgens met mijn hostkinderen naar de kerk ging en mijn familie naar een kerkdienst op Urk aan het luisteren waren. 's middags gingen ze met mij mee naar de kerk. Het is toch leuk om te laten zien naar welke kerk je gaat. Dat is voor mij waar ik vrienden maak hier in Cambridge.

5-3 maandag. Rustig alles ingepakt nog even een bakje koffie in het centrum en dan toch maar richting het vliegveld. Gelukkig konden ze nu wel vliegen en kwamen ze zonder al te veel moeite aan op Urk.

Tussendoor had ik nog een kapotte telefoon, altijd handig...
Dit was in het kort onze vakantie...